Pro-klass kutsus teised driftijad duellile

Arti Kannisto  Foto: Risto Pakkonen

Arti Kannisto
Foto: Risto Pakkonen

Homme selguvad Rapla kardirajal pro-street ja street-klassi parimad driftijad. Kaalul on meistritiitlid. Ka pro-klassi sõitjad ei suuda võistlusest eemal olla ning heitsid pro-streedi osalejatele kinda. Kahe klassi parimad asuvad superfinaali duellile.

Kes on tegelikult parim sõitja – kas pro-street klassi sõitja suudab sõita paremini, kui pro-klassi osaleja? „Teadagi on pro-klassi osalejad suurima võistluskogemusega, ent ega pro-streedis kah nii öelda papist poisid sõida. Paljud neist on oma oskustes ligilähedased pro-klassile ning ei pruugigi neile alla jääda,“ rääkis võistluste peakorraldaja Marko Opmann. Pro-klassi tänavune jaht meistritiitlile on läbi, aga võimalus võistelda Eesti drifti hällis ehk Rapla kardirajal, on piisavalt ahvatlev, et veel viimast korda võistluspinget tunda. Seda enam, et võistlemine teise klassi osalejate vastu on huvitav, sest tavapäraselt erinevate klasside sõitjad koos võistelda ei saa. Pro- versus pro-street duell toimub pärast pro-street klassi eliminaatorsõite. Nii palju kui tuleb osalejaid pro-klassidest, saab superfinaalis osaleda ka pro-street sõitjaid. Kuna pro-street sõitjaid on rohkem, siis superfinaalidesse saavad neist vaid parimad.

Randar Kajo vs Kevin Pesur  Foto: Risto Pakkonen

Randar Kajo vs Kevin Pesur
Foto: Risto Pakkonen

Rapla kardirada on Eesti drifti häll – just seal toimusid esimesed võistlused ning seal on võistlejad kõige enam sõitmist harjutanud. Tegemist on üsna aeglase rajaga, kus kurvi sisenemise kiirused küündivad umbes 70 kilomeetrini tunnis. Sellegipoolest ei saa öelda, et Rapla kardirada oleks lihtne sõita – aeglane kiirus ja rohked kurvid muudavad selle raja tehniliselt raskeks, kus olulisem on sõitja suutlikkus autot valitseda ning vähem rolli mängib automootori võimsus.

Korraldajad tegid võistlejaile ka väikse vimka – tavapäraselt sõidetakse Rapla kardirajal suunaga vastupäeva. Sel korral aga sõidetakse vastupidi, päripäeva. See muudab kogu raja hoopis nõudlikumaks, sest harjumuspäraselt nii pidi rada ei sõideta. Lisaks paigaldatakse raja väliskurvidesse betoonplokid, mis peaksid sundima sõitjaid olema täpsema sõidujoonega, sest betoon vigu andeks ei anna.

Ajakava
Laupäev, 13. september
10.00 väravad avatud pealtvaatajaile
10.00 tandemtreeningud
12.00 street klassi koosolek
12.20 street-klassi top 8
13.05- 15.00 kvalifikatsioonid
15.05 võistlejate koosolek
15.30 pro-street klassi finaalid top 32-1
17:15 superfinaalid, pro versus pro-street
autasustamine